„Szól a csengő…” Nyomtatás
2014. szeptember 29. hétfő, 18:10

        Halkan útra kel a nyár, s észre sem vesszük, beköszönt az ősz, a szeptember, s vele az új tanév. Reggelente az utcákon megjelennek a gyerekek, az őket kísérő szülők. Az iskola újra gyermekzsivajtól hangos.
       Elteltek a nyári vakáció gondtalan napjai: újra megszólalt az iskola csengője. Elérkezett a tanév kezdete, és itt az ideje, hogy újra megszokjuk a kötöttségeket, a rendszeres munkát, a tanulást. A munkát, amely által mindig többek leszünk.

 

 A 2014/2015-ös tanév osztályai, osztályfőnökök:
-    1. osztály: Szabó Lászlóné és Szőllősi Valéria tanító néni
-    2. osztály: Hajnal Emőke és Mezőné Maklári Erika tanító néni
-    3. osztály: Enyediné Székely Mária tanító néni
-    4. osztály: Soós Lászlóné tanító néni
-    5. osztály: Sebestyén Attila tanár úr
-    6. osztály: Poór Sándorné tanárnő
-    7.a osztály: Fohsz Gyöngyvér tanárnő
-    7. b osztály: Szabó Miklósné tanárnő
-    8. osztály: Szűcsné Hajdu Márta tanárnő

 

Változások:

 

-   Hajnal Béláné tanárnő a nyáron nyugdíjba vonult. Ezúton is jó egészséget, békés nyugdíjas éveket kívánunk neki.

-   Köszöntjük iskolánkban Molnár Zoltán tanár urat, akivel a felsősök testnevelés órán fognak találkozni. Kívánom, érezze jól magát nálunk!

-   A szakos ellátottságunkat a tankerületen belüli áttanításokkal tudjuk megoldani, így a kémia órákat Székely Béla, a fizikát Urbán Róbert fogja tartani.

-   Délután különböző foglalkozások várják a gyerekeket. Természetjáró, klasszikus tánc és média szakkör, sportkör, tömegsport, korrepetálások, fejlesztő foglalkozások, napközi, tanulószoba, tehetséggondozás, kompetencia órákon képességfejlesztés, a 8. osztályosoknak felvételi előkészítő magyarból és matematikából, a művészeti iskolában a néptánc és a képzőművészeti órák. Aki beiratkozott, a tanévben kötelező járnia. Szeptember 8-tól kezdődnek a művészeti órák.

-   Ebben a tanévben már 1., 2., 5. és 6. évfolyamon választhatták a tanulók kötelező órában a hittant. Iskolánkban a gyerekek a görög és a római katolikus, valamint a református egyház által tartott órákra jelentkeztek.

-   A 2014/2015-ös tanévben kerül bevezetésre a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt, vagyis a NETFIT.A programban különböző gyakorlatokkal mérik 5. osztálytól felfelé az általános és középiskolások fizikai állapotát.A NETFIT segítségével tudományos megalapozottságú, objektív képet kaphatunk a magyar iskoláskorú fiatalok egészségközpontú fittségi állapotáról. A mérésre 2015 januárja és májusa között kerül sor.

 

Az idei tanévnyitónk rendhagyó volt, hiszen iskolánk életében az elmúlt évek egyik legjelentősebb projektjének megnyitására került sor.

 

Intézményünk azon 171 állami iskola között van, aki részt vehet a 2013. december 1-jén indult TÁMOP 3.1.4.B-13/1-2013-0001 számú „Köznevelés az iskolában”

című Európai Uniós támogatásból megvalósuló kiemelt projekt intézményfejlesztési moduljában. A modul keretében lehetőség nyílik a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartásában lévő 171 intézmény közvetlen támogatására, mely közvetett módon segíti elő az intézményekben tanuló diákok kompetenciamérésben elért eredményeinek javulását, az iskolai sikerességük javulását, a pedagógusok módszertani eszköztárának bővítését az eredményes és hatékony pedagógiai munka érdekében.


Nagyon nagyszabású ez a projekt, hiszen az Európai Unió és a Magyar állam által nyújtott támogatás összege 10 milliárd forint.

 

5 fejlesztési területe van a projektnek:
-    intézményi fejlesztés
-    partnerség és hálózatosodás
-    módszertani innováció
-    szervezetfejlesztés
-    rendszerszervezés

        Iskolánk ebből kettőben érdekelt. A nyáron pályázatot nyújtottunk be, a partnerség és hálózatosodás modulon belül RENDÉSZ napot szeretnénk tartani. A rendőrség, a hadsereg, a tűzoltóság bevonásával egy nagyszabású rendezvényre várunk mindenkit.
        A másik modul, melyben érdekeltek vagyunk, az az intézményi fejlesztés, melynek célja 171, a kompetenciamérésekben az országos átlag alatt teljesítő, jelentős hátrányos helyzetű tanulóval bíró, pályázati forrásokból, innovációkból kimaradt állami fenntartású általános iskola bevonása és fejlesztése. A projekt a mentorok és az intézmény helyi munkatársaiból alakult fejlesztő team működésével támogatja az intézményt a teljes fejlesztési folyamat során. Iskolánk mentorával, Ács Péternével július közepe óta dolgozunk. Elkészült a mindent átfogó, nagyon részletes helyzetelemzés, és folyamatban van az erre épülő fejlesztési terv. A tanévünk feladatait ez fogja meghatározni, hiszen a fejlesztési program pedagógus-továbbképzésekkel, szakmai programokkal, az iskolai társadalmi környezet bevonásának elősegítésével kívánja elérni, hogy a napi pedagógiai folyamatokba olyan módszertanok, jó gyakorlatok épüljenek be, melyek elősegítik az iskolai teljesítmény javulását.

 

A programban való részvétellel az iskolánk olyan lehetőséghez jut, mely által nem csupán a pedagógusok munkája válik eredményesebbé, hanem a tanulók olyan iskolai programokban, tanórán kívüli tevékenységekben vehetnek részt, melyek hozzásegítik őket az eredményes tanuláshoz, pályaválasztáshoz, és további lehetőséget biztosít különböző szabadidős tevékenységek megszervezéséhez.

 

A program külső szakemberek – mint például pszichológusok, gyógytestnevelő– bevonásával is elő kívánja segíteni a diákok tanulásának, iskolai előrehaladásának sikerességét.

 

        A projekt célja a kompetenciamérések eredményeinek javításához szükséges lépések megtétele az intézményekben. A fejlesztések és minden külső támogatás azt a cél szolgálják, hogy az intézményi munka maga is képes legyen belsőleg megújulni és további innovációkat bevezetni, így ezen készségek kialakításához és megerősítéséhez való hozzájárulás is a támogató projekt közvetlen célja.

 

A tanév kiemelkedő feladata, hogy a projekt célkitűzéseit sikeresen megvalósítsuk a fenntartó, a szülők, a tanulók, a partnereink segítő támogatásával, közreműködésével.

 

Mindenkinek eredményes tanévet kívánok!

 

                                                                                Hegyes Szilvia
                                                                              intézményvezető